Naujienos
„MOKOMĖS GAMTOJE IR IŠ GAMTOS!“
“Gamta alsuoja stačiai į žmogaus širdį,į pačią sielą ir išstumia vis, kas nereikalinga ir negera.” Rašytojas Marius Katiliškis
Šiandien visi (ir mokslininkai, ir pedagogai, ir tėvai) pripažįsta, kaip svarbu mokiniams išeiti iš uždaros klasės erdvės, mokyklos teritorijos, pamatyti tai, kas mus supa, atrasti galimybių ugdytis gamtoje ir iš gamtos, ieškoti inovatyvių sprendimų, kad mokymasis taptų išties įdomia, patrauklia veikla kiekvienam šiuolaikiniam vaikui. Svarbu, kad vaikai, kurie dabar pagrįstai vadinami technologijų karta, išmoktų būti gamtoje, stebėti gyvūnus, augalus, gamtos reiškinius, pajaustų, kiek daug ir įdomios veiklos slypi gamtos pasaulyje.
„Mokomės gamtoje ir iš gamtos!“ – toks galėtų būti šiuolaikinio gamtamokslinis ugdymo šūkis. Augame gamtoje! Gamtamokslinio vaikų raštingumo ugdymas – labai svarbi šiuolaikinio mokymo(si) proceso dalis. Mokinių gebėjimai ugdomi, pasitelkiant patirtinio mokymo ir mokslinio tyrimo metodus, integruojant pasaulio pažinimo, technologijų, matematikos ir kitų mokomųjų dalykų turinį. Siekiant ugdymo tikslų, vaikai skatinami klausti, mokomi kelti hipotezes, ir, atlikę tyrimus, pateikia savo mokslines išvadas.
Platesnio pasaulio pažinimas prasideda nuo artimiausios aplinkos stebėjimo, pvz., kodėl žiemą užšąla tėvelių automobilių langai, kur ropoja mokyklos kiemo boružės, kaip susidaro žaibas, kaip namuose užsiauginti pievagrybių ir pan. Sužadinus vaikų smalsumą, didėja mokymosi motyvacija, patiriamas mokymosi džiaugsmas. Siekiant mokiniams padėti pažinti juos supančią gamtą, joje vykstančius procesus ir reiškinius, ugdant suvokimą, kad kiekvienas esame gamtos dalis, gamtamoksliniai tyrimai pradedami jau priešmokyklinėje klasėje.
Tyrimai ir stebėjimai atliekami pačių mokinių prižiūrimose lysvėse mokyklos teritorijoje. Atsižvelgiant į oro sąlygas, keliamas svarbiausias tikslas – kuo daugiau laiko mokantis praleisti lauke. Įvairios gamtamokslinio ugdymo veiklos, žaismingi eksperimentai, netikėti bandymai vykdomi ne tik mokyklos teritorijoje, bet ir šalia esančiame Sapiegų parke, Kairėnų botanikos sode, Bernardinų sode ir kt. Ketinama apsilankyti gyvūnų globos centruose, dalyvauti įvairiose aplinkos švarinimo akcijose. Taigi vaikai vertybiškai auga būtent gamtoje ir iš gamtos. Didelis dėmesys mūsų mokyklos gamtamokslinio raštingumo ugdyme skiriamas šiandien ypač aktualioms ekologijos problemoms: diskutuojama, kaip teršalai patenka į mūsų aplinką, maistą. Neatsiejama gamtamokslinio ugdymo dalis Gedimino miesto mokykloje – „Gamtamokslinės spintos“. Mokytojos Jurgitos Blažienės teigimu, tai neabejotinai skatins mokinius domėtis gamtos mokslais, tobulėti, žadins smalsumą, ugdys kūrybiškumą, vaikai patirs atradimo džiaugsmą.
GAMTAMOKSLINIAME UGDYME SVARBU:
- ✓Padėti vaikui pažinti ir suprasti artimiausią socialinę ir gamtinę aplinką;
- ✓Suvokti, kaip gamtinė, socialinė ir kultūrinė aplinka veikia žmonių gyvenimo būdą;
- ✓Išsiugdyti reikiamus gyvenimui gebėjimus, įgūdžius, vertybines nuostatas;
- ✓Plėtoti mokinių užimtumą;
- ✓Stebėti, tirti, bandyti, eksperimentuoti, analizuoti gautus rezultatus, daryti išvadas.
KARTU MOKYSIMĖS:
- ✓Saugoti gamtą;
- ✓Rūpintis augalais ir gyvūnais;
- ✓Prižiūrėti mokyklos lysves;
- ✓Fiksuoti, kaip keičiasi gamta įvairiais metų laikais;
- ✓Dalinsimės gerąja patirtimi;
- ✓Augsime ir tobulėsime gamtoje.