Naujienos
Priešmokyklinė klasė mokykloje – sėkmingo starto pagrindas
Priešmokyklinė klasė yra jungiamoji grandis tarp darželio ir pradinės mokyklos. Būtent priešmokyklinėje klasėje vaikai praeityje palieka darželio patirtis ir ten prisijaukintą rutiną, sužino, kas yra tikroji mokyklos patirtis. Teisingai pasirinkta priešmokyklinė klasė gali suteikti pirmuosius mokymosi įgūdžius ir palengvinti vaiko adaptaciją pirmoje klasėje klasėje.
Gedimino miesto mokyklos priešmokyklinių klasių mokytojos Zita ir Asta dalinasi, kodėl ruošiantis sėkmingam startui mokykloje priešmokyklinę klasę verta pasirinkti būtent mokykloje.
Pažintis su nauja rutina
Lankydami priešmokyklinę klasę mokykloje vaikai įgauna pirmosios mokyklos patirties. Čia jie susipažįsta su nauja dienotvarke, įpranta prie naujos rutinos. Priešmokyklinukų diena mokykloje jau yra dėliojama pagal mokyklos rutiną – vaikai pratinasi prie struktūruotos dienotvarkės, kuomet veiklos skirstomos į pamokas ir pertraukas.
Tuo tarpu darželyje net ir priešmokyklinėje klasėje veiklos organizuojamos laisviau, didesnį dėmesį skiriant pačių veiklų tėkmei nei mokantis dirbti tam tikrais laiko intervalais.
„Priešmokyklinė klasė tam ir yra skirta, kad vaikas prie mokyklos sistemos pereitų palengva, priprastų prie naujos rutinos. Taip jis greičiau ir lengviau adaptuosis pirmoje klasėje bei patirs mažiau streso“, - sako mokytojos.
Vyresnėlių pavyzdys ir bendradarbiavimas
Mokyklos aplinkoje vaikai turi galimybę bendrauti su vyresnių klasių moksleiviais.
„Gedimino miesto mokykloje mes, mokytojai, labai glaudžiai bendradarbiaujame organizuodami įvairias veiklas. Vaikai mokosi ne tik pamokose, bet ir stebėdami vyresnius mokinius – juk daug dalykų mokomės per patirtį, per kitų vaikų pavyzdį“, - sako mokytoja Zita.
Priešmokyklinukai su visų pradinių klasių mokiniais dalyvauja įvairiose veiklose, kaip pavyzdžiui, integruotose savaitėse, kurių metu gamtamokslinio ugdymo gebėjimai integruojami į visų mokomųjų dalykų pamokas, ar projektinėse veiklose, kuomet vaikai įgyvendina skirtingus projektus ir juos pristato visai mokyklos bendruomenei. Mokyklos šventėse taip dalyvauja visa bendruomenė, todėl mažieji mato vyresnius vaikus, su jais bendrauja ir nori sekti jų pavyzdžiu.
Mokytojų-dalykininkų įsitraukimas
Priešmokyklinėje klasėje vaikai pradeda pažintį su mokomaisiais dalykais. Jie turi gimtosios kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo pamokas, kurias veda klasės mokytojas.
Be priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos veiklų, mūsų mokykloje jau priešmokyklinėje klasėje mokome anglų kalbos, informatikos ir kūrybinių technologijų pamokų metu ugdome skaitmenines kompetencijas, o šokio, muzikos, teatro užsiėmimų metu laviname meninę raišką, sporto pamokose dirbame su vaikų motorika.
Čia priešmokyklinių klasių mokytojoms į pagalbą ateina didelė mokytojų dalykininkų komanda. Vaikai dirba su anglų kalbos, muzikos, šokio, teatro, kūrybinių technologijų ir fizinio lavinimo mokytojais. Bendraudami su skirtingais pedagogais jie mokosi atrasti bendrą kalbą, kurti ryšį ir santykį su skirtingais žmonėmis.
Mentorystė
Mokytojos pasakoja, kad Gedimino miesto mokykloje vykdomos mentorystės tikslas yra paskatinti kiekvieno vaiko asmeninį tobulėjimą.
Priešmokyklinėje klasėje mentorystės metu yra stiprinami vaikų kalbiniai, matematiniai, loginiai, smulkiosios motorikos, problemų sprendimo, viešojo kalbėjimo ir kiti asmenybės augimui svarbūs įgūdžiai.
„Geriau pažinusios vaiką, žvelgiame į jo gebėjimus – stiprybes ir silpnąsias vietas – ir su jomis dirbame. Galime lavinti skaitymo, matematikos įgūdžius, kalbėjimo įgūdžius. Pavyzdžiui, mūsų mokykloje labai anksti pradedame mokyti vaikus viešojo kalbėjimo – pradedame nuo knygos ar žaisliuko pristatymo klasei, o mokslo metams įsibėgėjus vaikai jau pristatinėja projektus visai mokyklos bendruomenei. Taip ir augame pamažu. Mūsų tikslas, kad į pirmą klasę vaikas ateitų kuo geriau pasiruošęs“, - dalinasi mokytoja Asta.
Keliaudami pažįsta pasaulį
Kadangi mūsų priešmokyklinukai jau neturi pietų miego, o veiklos dar yra laisviau organizuojamos nei pradinėje mokykloje, mokytojos turi didesnę laisvę išsivežti vaikus į įvairias išvykas.
Įvairių išvykų po Vilnių ir Lietuvą metu vaikai plečia akiratį, įgyja įvairių patirčių. Praėjusiais metais priešmokyklinukai su mokytojomis vyko į stovyklą su nakvyne, kurioje visi smagiai praleidop laiką.
Mokosi pažinti emocijas
Didelį dėmesį skiriame ugdyti vaikų emocinį intelektą ir socialines emocines kompetencijas.
Pasitelkus įvairias mokomąsias programas, vaikai mokosi suprasti savo emocijas, jauseną, plečia jausmų sampratą. Jie išmoksta įvardinti savo emocijas ir atranda būdus su jomis tvarkytis. Taip pat mokome vaikus nesėkmes priimti kaip proceso dalį. Svarbu nebijoti suklysti ir turėti drąsos bandyti iš naujo.
Pasak mokytojų Zitos ir Astos, priešmokyklinėje klasėje vaikai turi išlavinti smulkiąją ir stambiąją motoriką, išmokti skaityti, rašyti, plėsti sąvokų žodyną, pažinti skaičius. Mokyklos aplinka ir bendruomenė, kaip ir visa sukurta infrastruktūra padeda užtikrinti sėkmingą vaiko pasiruošimą pirmai klasei.