Naujienos
STEAM ir edukaciniai žaidimai – efektyviausias būdas mokyti
Gedimino miesto mokykloje taikome STEAM filosofija grįstą ugdymą, kurio pagrindas – skirtingų mokomųjų disciplinų – technologijų, inžinerijos, gamtos mokslų, matematikos ir menų – integracija.
Mūsų mokykloje STEAM filosofija ugdymas grindžiamas jau nuo priešmokyklinės klasės, tęsiamas pradinėje mokykloje ir progimnazijoje. Tokiu būdu nuosekliai formuojamas vaikų kritinis mąstymas ir problemų sprendimo gebėjimai. Užsiėmimai vyksta modernioje gamtos mokslų laboratorijoje ir technologijų klasėje, todėl mokiniai turi galimybę dirbti su skirtingais prietaisais ir įranga, susipažinti su patirtiniu tyrinėjimu.
Mūsų antros klasės mokytoja Paulina Balčėtytė su „Cybernews Academy“ naujienų komanda pasidalino, kaip STEAM pritaikomas kasdieniame ugdyme. Ji plačiau papasakojo apie mokomųjų disciplinų ir edukacinių žaidimų tarpusavio ryšį.
STEAM – sinergija tarp tiksliųjų mokslų ir kūrybiškumo
STEAM ugdymo filosofija gimė iš dešimtmetį taikytos STEM krypties, kai mokymo procese buvo integruojami tikslieji ir gamtos mokslai. Bėgant metams, STEM mokymas nuo paprasto mokymosi iš skirtingų disciplinų vadovėlių užaugo iki interaktyvesnės mokymosi patirties, į kurią įtraukta ir kūrybiškumą lavinanti meninės raiškos veikla.
Paulinos nuomone, taikant skirtingas disciplinas apjungiantį mokymą itin svarbus kūrybiškumas, kuris per žaidybines veiklas gali padėti mokiniams labiau įsitraukti.
„Žaidimai padeda vaikams augti, lavina pažintinius gebėjimus ir motorinius įgūdžius. Tai erdvė, kurioje susilieja kūrybiškumas, būtinas sprendžiant kritinio mąstymo reikalaujančias problemas, vaizduotė ir skirtingi gebėjimai. Ugdymo procese žaidimo dedamoji nepaprastai svarbi, nes tokiu būdu išlaikomas vaiko dėmesys ir didinamas įsitraukimas į veiklą“, - sako Paulina.
Ji teigia, kad kūrybiškumas ir kognityviniai gebėjimai spręsti problemas yra neatsiejama kiekvieno darbo dalis, todėl šių mokomųjų dalykų suvokimas bus naudingas ir ateityje, adaptuojantis darbo rinkoje.
Edukaciniai žaidimai – efektyvesnis būdas mokyti
Mokomieji žaidimai egzistuoja jau tūkstančius metų ir padeda mokytis ne tik vaikams, bet ir suaugusiems.
Paulina pasakoja, kad kasdien dirbdama su vaikais naudoja įvairius žaidybinius elementus: „Informatikos pamokoje naudojame dviejų tipų robotus – vienas iš jų atrodo kaip bitė (angl. Bee-bots), o kiti primena šunis (angl. Photon), kurie lavina erdvinį mąstymą. Robotai puiki mokymo priemonė visų amžiaus grupių mokiniams, nes juos sudomina ir įtraukia į veiklą, o taip pat padeda integruoti skirtingas disciplinas į visumą. Gedimino miesto mokykloje šiam tikslui pasitelkiame skirtingus išteklius, o vienas jų – „Smart Games“ žaidimai, kurie ypač populiarūs tarp mokinių ir skatina kritinį mąstymą sprendžiant sudėtingesnes užduotis. Dar viena paveiki mokymosi priemonė – „Scratch“, mokanti vaikus programuoti pasitelkiant kūrybiškus sprendimus.“
Daugiau informacijos rasite perskaitę visą Paulinos interviu paspaudę šią nuorodą.